Sinds de jaren '50 is op de hoek van de Spoorlaan en de Magazijnstraat het bankgebouw van Van Mierlo & Zoon gevestigd. Anno 2024 is op deze locatie de 75 meter hoge toren ‘De Bankier’ verrezen. De Bankier vormt een van de nieuwe hoogte accenten van Tilburgen is door de Gemeente Tilburg verwelkomd als een ‘verrijking van de stad’. Om de rechte toren ‘smoel’ te geven, is een opvallend reliëf aangebracht in de betonnen gevels en is er een gebouw gecreëerd dat allure uitstraalt. Het gebouw telt maar liefst 24 verdiepingen, 120 appartementen en op de onderste twee lagen is een exclusief kantoorconcept ontwikkeld met een prachtige vide en indrukwekkende glaspartijen. Het concept biedt luxe werkplekken, privé kantoorkamers, vergaderruimtes en een entree met een marmeren receptiebalie en een koffielounge waar de gasten in stijl kunnen worden ontvangen.
Locatie
De Bankier is gelegen op de hoek van de Spoorlaan en de Magazijnstraat en bevindt zich schuin tegenover het centraal station. De entree van de kantoorruimte is gesitueerd aan de drukke Spoorlaan en vanuit het gebouw loop je zo het kernwinkelgebied van Tilburg in of naar het gezellige dwaalgebied of de spoorzone voor een lunch, borrel of diner.
Bereikbaarheid
Bereikbaarheid per auto
De bereikbaarheid van het object per auto is goed. De Spoorlaan is vanuit allerlei
richtingen goed te bereiken en de doorstroming van het verkeer is uitstekend. In de directe omgeving zijn voldoende (betaald) parkeergelegenheden aanwezig voor bezoekers.
Bereikbaarheid per openbaar vervoer
De bereikbaarheid van het object per openbaar vervoer is uitstekend. Vanaf het centraal station van Tilburg is het object binnen 5 minuten loopafstand te bereiken.
Ligging t.o.v. luchthaven
De dichtstbijzijnde luchthaven is Eindhoven Airport en is gelegen op circa 30 km afstand. Luchthaven Schiphol is gelegen op circa 110 km afstand.
Het concept
Kantoor De Bankier bestaat uit tien losse werkplekken in een co-work ruimte en diverse privé kantoorkamers met twee, vier of zes vaste werkplekken. De losse werkplekken zijn te huur voor een of meerdere vaste dagen per week of voor alle dagen in de week.
De privé kantoorkamers worden alleen per kamer verhuurd en zijn 24/7 beschikbaar voor huurder.mDe vergaderruimtes kunnen per uur, per dagdeel of per dag worden gehuurd. Tevens is het mogelijk om een virtueel kantoor te huren, waarbij verhuurder domicilie verleent aan een breed scala rechtspersonen en entiteiten. U kunt daarbij denken aan een holding, beleggingsvennootschap, IP-vennootschap of stichting administratiekantoor, maar ook aan een dochtervennootschap of een buitenlandse moedermaatschappij. Kantoor De Bankier fungeert dan als post- en vestigingsadres, maar kan ook de telefoon voor u beheren.
Daarnaast kunt u ook gebruik maken van de representatieve vergaderruimtes en de flexibele werkplekken.
Opleveringsniveau
Kantoor De Bankier heeft een hoogwaardig, turn-key opleveringsniveau en straalt veel luxe uit. Het gebouw is voorzien van een duurzame klimaatinstallatie, een data installatie met glasvezelverbinding en alle werkplekken en kantoorkamers zijn volledig ingericht met luxe Vitra meubilair. U hoeft alleen uw beeldscherm of laptop mee te nemen en kunt meteen aan de slag. Ook de gemeenschappelijke faciliteiten zijn voorzien van het beste apparatuur, prachtige verlichtingsarmaturen, luxe meubilair en hoogwaardig sanitair.
Kandidaat huurders
Kantoor De Bankier heeft sec een kantoorbestemming en streeft naar een mooie mix van hurende partijen, die elkaar aanvullen of versterken en een werkplek in een hoogwaardige kantooromgeving weten te waarderen.
Huurprijs
Er is een uitgebreid overzicht van de verschillende huuropties en prijzen opgesteld en kan op aanvraag aan u worden verstrekt. Een losse werkplek is te huur vanaf € 145,00 per maand voor een vaste dag per week of vanaf € 495,00 per maand voor alle dagen van de week. Een privé kantoorkamer is te huur vanaf € 1.190,00 per maand. Alle prijzen gelden exclusief btw en exclusief servicekosten.
Servicekosten
Door of vanwege verhuurder wordt een all-in servicekostenpakket aan de huurder
geleverd en bevat onder andere de navolgende levering van zaken en diensten:
- levering van energie en water;
- jaarlijks onderhoud en keuringen van gebouw gebonden installaties;
- klein dagelijks onderhoud;
- algehele schoonmaak en glasbewassing;
- snelle internetverbinding;
- onbeperkt koffie, thee en water;
- twee volledig uitgeruste printers voor al u printwerk.
De servicekosten in een co-work ruimte bedragen € 30,00 per maand, wanneer u een werkplek op een vaste dag in de week bezet. Voor voltijd huurders geldt een totaal servicekosten bedrag van € 150,00 per werkplek per maand. De servicekosten worden in rekening gebracht op basis van een voorschotbetaling met latere verrekening.
Energielabel
Het gehuurde heeft energielabel A+++.
Verhuurder behoudt zich het recht voor om gedurende de huurovereenkomst de levering van bovengenoemde zaken en diensten naar soort en omvang te wijzigen.
Huuraanbieding
Nadat u uw keuze heeft gemaakt voor een werkplek in een co-work ruimte of voor een privé kantoorkamer, maken wij graag een passende huuraanbieding, waarbij zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met uw eisen wensen.
Aanvaarding
In overleg, op korte termijn.